تائو

این وبلاگ در مورد زندگیست و زندگی جلوه گاه تائوست.

تائو

این وبلاگ در مورد زندگیست و زندگی جلوه گاه تائوست.

تجربه

¤ مردم می گویند آنچه ما در جستجوی آنیم ٬ یافتن معنایی برای زندگیست. گمان نمی کنم این همان چیزی باشد که واقعا در پی آنیم. به نظر من آنچه که به دنبالش هستیم تجربه ای از زنده بودن است ٬ به گونه ای که تجارب صرفا جسمانی زندگی ٬ در درونی ترین وجه هستی و واقعیتمان طنین اندازد و جذبه زنده بودن را عملا احساس کنیم.¤

جوزف کمبل-قدرت اسطوره

    

نظرات 5 + ارسال نظر
اوهام سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:41 ق.ظ http://oham_13.persianblog.ir

وای ممنونم از انتخاب فوق العاده ات... یک جای دیگر هم وقتی در همین کتلاب بیل مویرز از هدف اسطوره می گوید جوابی مشابه دریافت می کند: با تعریف شما اسطوره از جستجوی معنا به تجربه ی معنا تغییر می کند... نه منظور من نه این است نه آن بلکه منظور من در اسطوره شناسی تجربه ی زندگی است... چیزی شبیه همین مضمون ... شاید همین نوشته ی آخر من که در قالب شکوفه های گیلاس آمده است... بهار مبارک...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:07 ق.ظ

و گاه ما چه اندازه دور می افتیم از تجربه عمیق زنده ماندنمان...

ماجده پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام
من دنبال تائو می گشتم که سر از اینجا در آوردم. دقیقا در یکی از آشغال ترین ثانیه های زنگیم بودم که نوشته های تو رو خوندم. ممنونم که سر حالم آوردی او هم نا خواست. همیشه بنویس و شاد باش

خوابگرد پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:55 ق.ظ

قبلی مال من بود!

مربی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:48 ب.ظ

کاملا باهات موافقم ولی چیزی که من خیلی بهش برخورد می کنم اینه که تجربه هایی از زنده بودن معمولا در شرایطی کاملا غیر معمول حاصل میشن ٬ که عموما از نظر اخلاقی و عرفی با اصولی که حتی خودم در ذهن و باور دارم مغایرند پس این تجربه پایان می یابد ولی زندگی ادامه دارد........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد