تائو

این وبلاگ در مورد زندگیست و زندگی جلوه گاه تائوست.

تائو

این وبلاگ در مورد زندگیست و زندگی جلوه گاه تائوست.

مادر بودن ؟

دخترکم سخت تر شده است...این را از بی قراریش می شناسم و از اشتیاقش به گریز...

می اندیشد که در نمی یابمش ..نه من و نه آن مادر حقیقی ونه هیچکس

                                                                         ... شاید جز آن استاد بزرگ

و من هنوز خوب به خاطر دارم آنهمه نرمی و شادی را...

                             آنهمه کودکی را که موج می زد در ساعتهایش

دخترکم بزرگتر شده است...

               و من به روزهایی می اندیشم که سخت شده بودم زیاد...و تلخ...تلخ...

                                و حالا که نرم ترم از علف ...ولحظه های تنهاییم خوب شیرین است...

                                                خوب می دانمش ...

                                                           دخترکم بزرگتر شده است...

مادرانمان اما چرا کودک ترند...تنهاترند...و چه عظمت و غروری داشتند آن روزها...و حالا چه زود به یک نگاه نامهربانمان می رنجند و می شکنند...مثل بلوری که از تلنگر کوتاهی ترک بر می دارد و خرد می شود میان دستهایت...

شاید آن روزها که امید می بریدند از پدرانمان تصور نمی کردند بی وفایی ما را...فکر می کردند شاید: دخترانمان اما می مانند برای ما و ما تمام روزهای پیریمان را با صدای نوه های قد و نیم قد و مهربانی داماد ها می گذرانیم و شادیم..شاد...

حالا ما بزرگتر شده ایم ...سخت تر شده ایم ...شکسته ایم و بلند شده ایم...

و می ترسیم شاید...

از رفتن به خانه داماد هایی که می دانیم به قدرتمندی مردان بدوی نیستند در عشق و خواستن زن...و از برداشتن بار کودکانی که می دانیم نمی مانند برایمان...

مادرانمان دلشکسته اند و هراسان...

                                          و ما تنها...

                                             با اینهمه زندگی به راه خود میرود...و ما به راه خود...

            

نظرات 5 + ارسال نظر
مجتبی چهارشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ب.ظ http://my-memento.blogsky.com

موفق باشی دوست گل.تبادل لیتک یا لوگو؟؟

مربی چهارشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:27 ب.ظ

خیلی زیبا و دقیق تشریح کردی حال و روز مادرانمون رو ٫ شاید که یک مرد خیلی حرفاتو نفهمه ولی من با یکم نامردی خوب فهمیدم :)
من فکر می کنم بطور کل برقراری روابط سخت تر شده چون ما با مادران و پدرانمون خیلی فرق داریم ضمن اینکه صفات مثبتی رو که لازمه ی روابط خانوادگی هست نداریم یا کمتر داریم ...................و خیلی حرف های دیگه.......

دوست قدیمی شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:08 ب.ظ

فوق العاده نوشتی دوست من . . . عالی بود . . . عالی . . . تبریک میگم بهت . . . چقدر احساس ناب . . . و چقدر سخته باور کهولت سن پدر و مادر . . .

آویتا سه‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:17 ب.ظ http://avita.blogfa.com

عالی بود . پر از احساسی که موقع نگاه کردن به یک سیب نقره ای به آدم دست می ده . لینک شدی عزیزم .

مجتبی.م چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:50 ب.ظ http://madareirani.iranblog.com

سلام
اجازه می خوام ...
اجازه می خوام تا ازاین مطلب توی وبم استفاده کتم
اجازه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد